فروش پروفیل ، میلگرد و آهن

مجموعه بازرگانی هراتی در زمینه فروش آهن آلات با دارا بودن تخصص در زمینه قوطی و پروفیل لوله .ستونی .ورق و کلیه آهن آلات صنعتی و ساختمانی کار خود را از سال ۱۳۸۳ شروع نمود.

فروش پروفیل ، میلگرد و آهن

مجموعه بازرگانی هراتی در زمینه فروش آهن آلات با دارا بودن تخصص در زمینه قوطی و پروفیل لوله .ستونی .ورق و کلیه آهن آلات صنعتی و ساختمانی کار خود را از سال ۱۳۸۳ شروع نمود.

مجموعه بازرگانی هراتی در زمینه فروش آهن آلات با دارا بودن تخصص در زمینه قوطی و پروفیل لوله .ستونی .ورق و کلیه آهن آلات صنعتی و ساختمانی کار خود را از سال ۱۳۸۳ شروع نمود.

۴ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قیمت میلگرد   

       

           

جهت خرید آهن آلات و قیمت روز میلگرد آجدار , قیمت روز میلگرد آجدار , میلگرد , قیمت جدید میلگرد , قیمت میلگرد , انواع میلگرد , قیمت روز میلگرد در بازار , قیمت میلگرد امروز , قیمت جدید میلگرد به سایت آهن آلات تهران آهن مراجعه نمایید.

میلگرد

شما چه اطلاعاتی از میلگرد، میلگرد آجدار و قیمت میلگرد های موجود در بازار دارید؟ واضح است قیمت میلگرد بر اساس نوع، کیفیت، ابعاد و قطر آن متفاوت خواهد بود. میلگرد مکمل بتن در صنعت ساختمان سازی است و نقش استحکام بخشی به سازه های ساختمانی را برعهده دارد. این امر به دلیل مقاومت و خاصیت چرخشی و کششی میلگرد است که تحت فشار و وارد شدن نیرو خورد نمیشود بلکه نیرو را منتقل کرده و درنتیجه سازه را حفظ می کند. دیگر ویژگی کمک کننده در هماهنگی میلگرد فولادی و بتن نزدیک بودن دمای انبساط این دو است که برای تغییرات دما در شرایط جوی مختلف مهم می باشد. تغییر قیمت های تکانشی میلگرد بر قیمت تمام شده بازار مسکن اثبات شده است.

میلگرد آجدار

میلگرد آجدار عموما از شمش و بیلت های فولادی و تحت فرآیند نورد گرم تولید می شود. گاهی از ضایعات آهن برای تولید میلگرد استفاده می شود که این امر بر استاندارد و کیفیت محصول تولیدی تاثیر سوء دارد. در هنگام خرید میلگرد، مشتری مشخصات کامل و شرح آنالیزی میلگرد را دریافت می کند تا بتواند مناسب ترین انتخاب برای تولیدات خود را داشته باشد. آنالیز تولیدی و ماده خام اولیه بر قیمت گذاری میلگرد تاثیر مستقیم دارد. میلگرد آجدار دارای برآمدگی های تکرار شونده در سطح خود می باشد که این برآمدگی ها بر روی افزایش سطح اصطکاک درگیر شدن بیشتر میلگرد با بتن موثر است و ترکیب یکپارچه تری را موجب می شود.

 

قیمت میلگرد

قیمت میلگرد به موارد محتلفی بستگی دارد. مطرح ترین کارخانه تولید میلگرد آجدار در کشور، کارخانه ذوب آهن اصفهان است که میلگرد های خود را بر اساس استاندارد های روسی (A2، A3) و استاندارد ملی ایران به شماره 3132 به بازار عرضه می کند. قطر میلگرد های تولیدی نیز بر حسب تولید کننده متفاوت است. در کارخانه ذوب آهن اصفهان قطر تولید میلگرد آجدار تا 40 میلی متر است. آج میلگرد مارپیچ جناقی است که در دو نمونه دوکی و یکنواخت و یا آج مرکب عرضه می گردد. تولید کنندگان برای کنترل کیفی میلگرد آجدار تولیدی از آزمون کششی و آزمون خمش سرد روی محصول استفاده می کنند. پیشرفت تکنولوژی در زمینه نورد و بالا رفتن اتوماسیون زمینه تولید میلگرد آج دار با آج بالاتر را نیز فراهم کرده. این سیستم ها با امکان کنترل دما و سرعت عمل در سرد کردن، در تولید میلگرد با آج 500 تا 520 (A4) با قابلیت جوش پذیری بالا و ویژگی های مکانیکی مطلوب کاربرد دارند.

 

جناقی بودن آج در میلگرد مزیت بیشتری نسبت به تقاطع آج عرضی و طولی دارد. زیرا مطابق آزماشات این تقاطع مرکزی برای تنش و خستگی است و روی کیفیت میلگرد آجدار اثر منفی دارد. از دیگر تولید کنندگان مطرح داخلی میلگرد آجدار می توان به کارخانه فولاد کویر کاشان، مجتمع فولاد خراسان، کارخانه فولاد میانه، فولاد آناهیتا گیلان، مجتمع فولاد روهینا، شرکت فولاد کوثر اهواز، فولاد بافق یزد، فولاد ابرکوه یزد و مجتمع فولاد شاهین بناب اشاره کرد.

قیمت میلگرد آجدار

همواره هیجانات بازار و قیمت میلگرد آجدار بیش از دیگر بخش های بازار فولاد متاثر از نرخ ارز در بازار داخلی و خارجی بوده است. اخیراً قیمت داخلی میلگرد آجدار به قیمت صادراتی تولید کنندگان نزدیک شده است؛ و این امر بر روی کاهش تقاضای داخلی موثر بوده است، به طور مثال جذابیت خرید برای کاربران بورس کالا کاهش محسوسی داشته است. البته مسئولان سقف مجاز برای افزایش قیمت میلگرد را حداکثر حدود 10 درصد پایین تر از قیمت صادراتی آن تعیین کرده اند. صادرات میلگرد تنها در هنگام بالا بودن دلار و قیمت های جهانی، برای تولید کنندگان صرفه اقتصادی دارد. در کل قیمت میلگرد آجدار به طور لحظه ای تغییر میکند. میتوانید این تغییرات را به کمک نمودار های فنی سایت تهران آهن رصد کنید. برای تعیین دقیق آخرین قیمت و ثبت سفارش بهترین کار تماس با کارشناسان فروش تهران آهن  با شماره تماس 36282828-031 است.

           

 

  • سمیرا رجبی
  • ۰
  • ۰

 

آشنایی با بهترین آتلیه عکاسی در تهران

 

انتخاب آتلیه خوب یکی از مهم ترین کارهایی است که زوج های جوان در هنگام انجام تدارکات مراسم عروسی، آن را مورد توجه قرار می دهند. روز عروسی برای هر زوج جوانی یکی از مهم ترین و به یادماندنی ترن روزها می باشد. با استفاده از عکس ها و فیلم مراسم عروسی می توانید در سال های آینده نیز خاطرات این روز مهم را مرور کرده و شیرینی و لذت زندگی مشترکتان را افزایش دهید. به همین دلیل است که انتخاب یک آتلیه خوب برای بسیاری از زوج های جوان در اولویت قرار دارد. ما نیز در این مقاله قصد داریم ویژگی های یک اتلیه خوب را برای شما بیان کنیم:

ویژگی های آتلیه خوب

   ویژگی های آتلیه خوب و آگاهی از این فاکتورها، از دغدغه های عمده افراد هنگام انتخاب بهترین آتلیه عکاسی برای انجام جلسات عکاسی خود می باشد. یک آتلیه عکاسی باید خلاق بوده و ایده های جدید عکاسی را داشته باشد و عکاسی را در یک سطح جدید ارائه دهد. همه چیز به خلاقیت عکاسان یک آتلیه بستگی دارد و ایده پردازی آنها هنگام عکاسی بسیار مهم است. یک آتلیه عکاسی ایده آل باید دارای یک آتلیه کودک، آتلیه بارداری و آتلیه عروس مجزا باشد مانند استودیو عکاسی لنزو.

یک استودیوی عکاسی باید جادار و حرفه ای باشد و محیطی داشته باشد که دارای پس زمینه های مختلف برای انواع عکاسی میباشد. وجود حداقل یک زمینه دائمی و یک مجموعه از چراغها برای روشنایی و یک دوربین حرفه ای با لنزهای DSLR ضروری هستند. برخی از تجهیزات دیگر مانند سه پایه، فیلترها و فلاش خارجی نیز باید در یک استودیوی عکاسی خوب وجود داشته باشد. یکی از ویژگی های آتلیه خوب برگزاری دوره ها و کلاس های عکاسی نیز می باشد، که این قضیه حرفه ای بودن تیم آتلیه را نشان می دهد.

.

داشتن مجوز کسب ‌و کار و تعهد اخلاقی

بهترین آتلیه عکاسی تهران مجوز کسب‌ و کار از اتحادیه عکاسی را دارد. دادن ضمانت و بیمه‌نامه جهت حفظ امنیت و حریم شخصی تصاویر و فیلم‌های گرفته ‌شده از شما هم از خدمات آتلیه عکاسی است. همچنین عقد قرارداد کتبی با مشتری که دارای ضمانت‌نامه نیز باشد هم توسط  آتلیه انجام می‌شود.

تجربه کافی و حسن شهرت

در میان صاحبان این کسب ‌و کار اگر شما بخواهید بهترین آتلیه عکاسی تهران را انتخاب کنید، بهترین‌ها کسانی هستند که دارای تعهد کاری و حسن شهرت ‌باشند. ارتباط مؤثر و پی ‌در پی با مشتریان هم کمک خوبی به برند آنها می‌کند. داشتن نظم و برنامه در مدیریت آتلیه هم نشان از تعهد آنها است.

داشتن کیفیت عکاسی مناسب و قراردادن آن به عنوان نمونه کارها در وب‌سایت ‌های مختلف کمک می‌کند تا متوجه شویم چقدر به گذشته کاری خود  افتخار می‌کنند. درج آگهی به ‌منظور جذب بیشتر مشتریان هم می‌تواند عزم جدی آن‌ها را نشان دهد.

در دسترس بودن به لحاظ مکانی و نزدیک به مراکز پرجمعیت شهری

بهترین آتلیه عکاسی تهران باید نزدیک مراکز خرید و فروش لوازم عروسی و کودک و یا نزدیک به تالارها و باغ های عروسی باشد. اگر می‌خواهید هر چه سریع‌تر کارهای عکاسی خود را انجام دهید، در دسترس بودن این کمک را به شما می‌کند که زمان و هزینه کمتری را صرف کنید.

ظاهر بیرونی جذاب برای مشتریان هم می‌تواند یکی از عوامل شهرت آتلیه باشد. داشتن توانایی برندسازی خود با پشتکار زیاد هم از شاخصه‌های بهترین آتلیه عکاسی است. این برندسازی بایستی با ایجاد ترافیک سنگین مشتریان همراه باشد. امکانات استودیوی آتلیه مثل داشتن پارکینگ و اتاق انتظار برای مشتریان اگر باشد می‌تواند آن آتلیه را خیلی زود انتخاب کرد

داشتن یک استودیو یا فضای عکاسی مناسب در آتلیه

داشتن فضای مناسب، تجهیزات مناسب در یک استودیو عکاسی بسیار مهم است. فضای آتلیه عکاسی می‌تواند چیدمان و نورپردازی در آن را دلپذیرتر کند. استفاده از ادوات و دکورهای درخواستی از طرف عروس و داماد مانند استفاده از پیانو، پرده‌های رنگارنگ و بلند، داشتن پله و یک چشم‌انداز رو به محیط طبیعی می‌تواند در بهترین آتلیه عکاسی وجود داشته باشد.

 

خلاقیت عکاس در محیط‌‌های متنوع از لحاظ وسعت و قابلیت تغییر بیشتر است. خلاقیت بیشتر باعث می‌شود که صاحب بهترین آتلیه عکاسی تهران عکس‌های متنوع خلاقانه و گوناگونی را برای شما ثبت کند. داشتن مکانی که بتواند سوژه‌های مختلف عکاس را با حالت‌های مختلف نور پشتیبانی کرد. داشتن لامپ‌های مختلف هم ضروری‌ است.

همچنین آتلیه فضایی را برای عکاسی از ریزترین اجسام مثلاً برای جواهرات نیز دارد. برای استودیوها عایق‌های صوتی نیز در آن تعبیه شده است. عایق صدا از انعکاس صدا و یا ورود صداهای مزاحم جلوگیری می‌کند. بهترین آتلیه عکاسی دارای تنوع رنگ، دارای تهویه مطبوع و دارای بخاری است. همچنین دارای اتاقی جداگانه برای آرایش بانوان و تعویض لباس آقایان، خانم‌ها و کودکان است

 

در انتها:

به جرات می توان گفت که استودیو لنزو بهترین استدیو تهران می باشد. زیرا که دارای امکاناتی بسیار مدرن برای عکاسی پرتره، عکاسی کودک و مراسمات مختلف می باشد. شما علاوه بر اینکه در این سایت میتوانید از امکانات آموزشی استفاده کنید قادر خواهید بود تا خرید هم داشته باشید. این سایت به صورت کاملا حرفه ای و اختصاصی فروش دوربین و لوازم جانبی دوربین عکاسی و فیلمبرداری را انجام میدهد. همچنین گجت های حرفه ای برای عکاسی و فیلمبرداری برای انواع گوشی هوشمند نیز در این فروشگاه موجود می باشد. با توجه به خدمات و تضمین هایی که برای مشتریان در این سایت موجود می باشد کاربران به راحتی و با اطمینان خاطر می توانند از این سایت خرید انجام دهند. 

  • سمیرا رجبی
  • ۰
  • ۰

               

                                                                               

                                                                               

                                                                                                           

                                                                                                                               

                                                                   

                                                                   

                                                                   

               

                                                                           

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی، فروشنده شبانه روزی شما

           

                                                                           

امروزه همه کسب و کارها از حالت سنتی خارج شده و به سمت تکنولوژی حرکت می کنند. افزایش تمایل مردم به خرید آنلای افزایش چشم گیر فروش با طراحی سایت فروشگاهی باعث شده است که فروشگاه ها بیشتر از مشاغل دیگر به سمت طراحی سایت بروند. ما به شما این نوید را میدهیم که با قرار گرفتن در مسیر درست بتوانید مشتریان وفادار خود را داشته باشید و از سایر رقبا متمایز شوید

اگر شما می‌خواهید طراحی سایت فروشگاهی قدرتمند ایجاد کنید که بتوانید با استفاده از آن خدمات، محصول یا هر چیز دیگری را به صفحه اول گوگل بیاورید، باید تمام اصول فنی و ظاهری طراحی فروشگاه اینترنتی و سئو را رعایت کنید . 

 

طراحی سایت فروشگاهی با استفاده از سئو و تکنیک‌های آن در وب سایت نیاز به دانش ویژه‌ای دارد از این ‌رو بهتر است طراحی وب سایت،  افزایش رتبه و بهینه‌ سازی آن را به یک تیم متخصص بسپارید. برای اطلاع از قیمت طراحی سایت فروشگاهی 

می توانید با ما در ارتباط باشید.

           

 

مزایای طراحی سایت فروشگاهی

       

طراحی سایت فروشگاهی فقط مختص به فعالیت های مرتبط با فروش کالا نیست بلکه برای موارد دیگری مانند رستوران ها و کافه ها هم می توان از “وبسایت فروشگاهی” استفاده کرد. اگر شما صاحب یک رستوران یا یک کافه باشید، با طراحی سایت فروشگاهی می توانید در صفحه سایت خود، غذا ها و نوشیدنی های خودتان را قرار بدهید تا مخاطبان بتوانند از طریق سایت آن ها را سفارش دهند و درب منزل تحویل بگیرند.

همچنین کاربرانی که مشتری حضوری شما هم نیستند می توانند با رستوران یا کافه شما آشنا شوند. در بحث فروش کالا هم “طراحی سایت فروشگاهی” برای هر نوع فروشی مناسب هستند. گاهی ممکن است محصولی که شما ارائه می دهید یک محصول تحت وب باشد و فیزیکی نباشد. در این صورت هم شما می توانید یک سایت فروشگاهی داشته باشید و پس از پرداخت، لینک دانلود را در اختیار مخاطبان قرار دهید.

در هر حالت، سایت فروشگاهی بهترین انتخاب برای ارائه خدمات مستقیم می باشد. برای طراحی وبسایت فروشگاهی در تهران و یا هر شهر و کشور دیگری که هستید کافیست با ما در تماس باشید.

 

این امکانات باعث خواهد شد که مشتریان در هنگام خرید و استفاده از فروشگاه اینترنتی راحت باشند و راحت بودن آنها یک اصل مهم برای افزایش فروش بیشتر و محبوبیت فروشگاه اینترنتی شما خواهد بود که موارد زیر از جمله پر کاربردترین آنها هستند.

 

●    قابلیت جستجو و فیلتر گذاری روی محصولات برای یافتن سریع محصول

●    فراهم کردن روش های پرداخت متنوع

●    نقد و بررسی محصولات توسط مشتریان

●    انتخاب روش‌های ارسال محصول

●    خرید کاملا اتوماتیک بدون نیاز به منتظر گذاشتن مشتری برای تایید فرآیند خرید

●    امکان مشاهده جزئیات محصول به صورت جامع و کامل

●    امکان ارائه کدهای تخفیف به مشتری

●    سیستم سبد خرید و گزارش گیری حرفه‌ای برای اطلاع از آخرین وضعیت سفارشات

●    و…


 

پشتیبانی فنی فروشگاه اینترنتی

پشتیبانی فنی مستمر و خدمات پس از فروش پس از ساخت وب سایت فروشگاه اینترنتی همواره یکی از اصول اصلی و اهداف ساین وب برای اطمینان از رضایت و آسایش مشتریان بوده است. برخلاف خدمات طراحان سایت معمولی در بازار، ما به ارتباط مستمر و موثر با مشتریان، نظارت و رفع نیازهای آنها برای خدمات ایجاد فروشگاه اینترنتی اعتقاد داریم و وظیفه خود می دانیم که همواره به کیفیت خدمات پس از فروش خود توجه داشته باشیم. ما به بهبود کیفیت خدمات و پشتیبانی افتخار می کنیم. وب‌سایت‌های توسعه‌یافته در شبکه ایران سایت همیشه حفظ می‌شوند، بنابراین شما کوچک‌ترین نگرانی در مورد به‌روزرسانی و عملکرد امن سایت خود برای رشد کسب‌ وکار آنلاین خود ندارید.

فروشگاه اینترنتی با سرعت بالا

در دسترس بودن ثابت سایت یک الزام نیست، بلکه یک اصل اساسی است، به خصوص در مورد طراحی سایت اینترنتی ، که باید 24 ساعته پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما در دسترس و عملیاتی باشد. خرید هاست با کیفیت بالا، سرعت بالا و قابل اعتماد می تواند در دسترس بودن واقعی را برای شما به ارمغان بیاورد و بازدید و رتبه سایت شما را افزایش دهد. امکان توسعه وب سایت تخصصی حرفه ای کاملاً مناسب و سازگار با نیازهای کسب و کار شما از دیگر مزیت های توسعه وب سایت در شرکت ایران سایت است.

هزینه توسعه سایت فروشگاهی تخصصی چگونه محاسبه می شود؟

تعرفه های سایت مطابق با استانداردهای برنامه نویسی، جذابیت و کیفیت طراحی تعیین می شود. هزینه طراحی سایت در ایران از چند صد هزار تومان تا چند صد میلیون تومان متغیر است. در واقع قیمت طراحی سایت متناسب با خدمات ارائه شده می باشد. هزینه طراحی سایت فروشگاهی ایران سایت متعادل و منطبق بر استفاده از فناوری های روز، حفظ کیفیت و رعایت استانداردها می باشد.

مراحل ساخت وب سایت فروشگاهی در ساین وب چگونه است؟

در طراحی ویژه کارفرما پس از عقد قرارداد ابتدا فرم اطلاعات اولیه را پر کرده و در صورت وجود تصاویر، کاتالوگ یا فایل های دیگر به ایران سایت تحویل داده می شود. چند روز پس از زمان‌بندی و در نهایت نیازسنجی و شروع پروژه، نمونه صفحات مختلف از بخش گرافیک جهت بررسی و مطالعه به کارفرما تحویل داده می‌شود که در صورت تایید، طرح گرافیکی به واحد گرافیک منتقل می‌شود. بخش مناسب برای اجرا و کدگذاری و در نهایت برای بررسی های مکرر در اینترنت قرار داده می شود. در صورت عدم تایید طرح، درخواست تغییرات یا توسعه رایگان است.


 

  • سمیرا رجبی
  • ۰
  • ۰

اموش پیانو


 

4 نکته مهم درباره  آموزش پیانو قبل از شروع یادگیری

آموزش پیانو یکی از سخت ترین کارها است .پیانو به عنوان مادر سازها و کامل‌ترین ساز نیز شناخته می‌شود؛ علت نسبت دادن این لقب‌ها به این ساز آن است که پیانو قادر است محدودهٔ بسیار گسترده‌ای از اصوات را تولید کند در حالی که سایر سازهای اصیل موسیقی تنها بخشی از این محدودهٔ صدا را تولید می‌کنند. پیانو در شکل فعلی‌اش به طور معمول هفت اکتاو دارد و قادر به تولید فرکانس‌هایی از حدود ۲۰ تا ۵۰۰۰ هرتز می‌باشد، در حالی که در مقام مقایسه ساز ویولن تنها قادر به تولید کمتر از چهار اکتاو و بهترین خواننده‌ها تنها قادر به خواندن کمتر از سه اکتاو صدا هستند. 

1-روی معلمی خوب، سرمایه گذاری کنید

نوازندگان مبتدی زمان زیادی را به تنهایی صرف یادگیری می‌کنند. اطلاعات آنلاین، ویدئوها و منابع ارزشمندی برای 

آموزش پیانو در یوتیوب در دسترس هستند.

 

یادگیری به تنهایی برای صرفه جویی در هزینه‌ها خوب است ولی شاید به این ذهنیت برسید که «این کار خیلی هم سخت نیست؟» این بزرگترین اشتباه است چون سرمایه گذاری روی یک معلم خوب واقعاً برایتان مفید است. و در آموزشگاه موسیقی چکاد اساتید برجسته ای هستند.

 

معلم، نواختن شما را می‌بیند، به شما توصیه کرده و رویکردهای خوبی را برای حل مشکلات شما ارائه می‌کند. تماشای ویدئوی یوتیوب همواره پاسخ خوبی برای پرسش‌ها در مورد انگشت گذاری و تمپوی نواختن نیست.

  • هر کسی متفاوت می‌نوازد و یک معیار مناسب برای همه وجود ندارد به ویژه اگر بخواهید در این زمینه حرفه‌ای شوید.

  • می دانیم که معلم خوب به ازای هر ساعت آموزش در حدود 60 دلار می‌گیرد پس می‌توانید در ابتدا برنامه‌های آموزشی خوب را خریداری کرده و بعد معلم بگیرید.

  • هنگامیکه نواختن شما تقویت شد و به طور جدی‌تری نواختید، نیاز به معلم هم برایتان منطقی‌تر جلوه می‌کند.

 

2-موسیقی را بنوازید که از آن لذت می‌برید

  • می دانید چه تعداد آهنگ برای نواختن با پیانو وجود دارد؟ نمی‌دانم ولی می دانم که هیچ روشی برای نواختن تمامی آنها در طول عمر وجود ندارد.

  • پس باید آهنگی را پیدا کنید که از آن لذت می‌برید. در اغلب اوقات نوازندگان تازه کار و حرفه‌ای باید مجموعه آهنگهایی را بنوازند که از نواختنش لذت نمی‌برند.

  • گاهی اوقات باید در مسابقه یا آزمون موسیقی شرکت کنید و باید سایرین را با تکنیک نواختن شگفت انگیزتان تحت تأثیر قرار دهید.

کار کردن روی موسیقی که از آن لذت نمی‌برید دشوار است. هنگامیکه نوبت به ارائه مفهومی شاعرانه می‌رسد و نمی‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید، نواختن برایتان، بیش از پیش خسته کننده می‌شود.

از دیدگاه تمرینی، چنین باعث افت تمرکز و اخلاق کاری می‌شود. ما نواختن این قطعات را پیشنهاد نمی‌کنیم. مگر آنکه باید به عنوان نوازنده‌ای حرفه‌ای در یک کنسرت بنوازید. به عنوان فردی مبتدی، ترکیب خوبی از آهنگ‌ها را بنوازید.

برخی از متون کلاسیک، پاپ و رونوشت‌ها را برداشته و به صورت مجموعه‌ آهنگی پیشرفته برای اجرا در آورید. گاهی اوقات از قطعه‌ای متنفر هستید، پس به قطعه‌ای که آنرا دوست دارید، روی آورید. دستهایتان را فعال نگاه دارید و تا حد امکان موسیقی جدید را امتحان کنید.

3-بیش از حد روی کتابهای تکنیکی تأکید نکنید

به عنوان نوازنده‌ای مبتدی بعید نیست که گرفتار کتابهای آموزش پیانو می‌شوید. ما به دنبال رسیدن به تکنیک مناسب هستیم و این کتاب‌ها برای این منظور مناسب هستند. با این حال نواختن پیانو فراتر از گام‌ها و تمرینات مهارت انگشتی می‌رود.

به طور گزینشی از کتابهای تکنیکی استفاده می‌کنیم ولی نباید وقت زیادی را برایشان صرف کنید. من در هنگامیکه به لحاظ تکنیکی احساس ضعف پیدا می‌کنم کمی از موزکاوسکی می‌نوازم و بعد تمرینات پایه‌ای هانون را انجام می‌دهم.

اگر دستانم قوی باشند، خون به راحتی درونشان جریان پیدا می‌کند ولی اگر در نواختن تنبلی کنم، عادات بدی در من نهادینه می‌شوند.

تمرین تکنیک‌های موجود در آهنگهای مدنظرم را تمرین می‌کنم چون برای تقویت انگشتانم لازم است. پس برای مثال اگر نوت سوم را نتوانم بنوازم، آنرا با نوت مشابهی جابجا خواهم کرد.

اگر بخواهید می‌توانید مجموعه آهنگهای موجود را به تمرین‌های تکنیکی تبدیل کنید. به جای نواختن عادی موسیقی آنرا به ریتم‌های کوتاه تبدیل کنید. برای مثال، میزانی با 16 نوت دارید، آنرا به گروههای چهارتایی و بیشتر تقسیم بندی کنید. همواره می‌توانید کوردها را تقسیم بندی کنید.

4-تا حد امکان اجرا کنید

چون تازه کار هستید، فکر نکنید که نمی‌توانید در مقابل دیگران اجرا کنید. حتی نواختن گام C ماژور هم ارزش نواختن در جمع برای دوستان و همکاران را دارد. موسیقی را باید با دیگران به اشتراک بگذارید و فقط برای خودتان نگه ندارید.

از هر فرصتی برای نواختن آنچه آموخته‌اید، استفاده کنید. این کار به شما اعتماد به نفس داده و به شما اطمینان می‌دهد که خوب می‌نوازید!

 

نحوه اصولی نشستن روی صندلی پیانو و شکل قرار گیری دست‌ها

نحوه تنظیم و نشستن روی صندلی پیانو: اولین مورد در آموزش پیانو تنظیم صندلی است. صندلی باید دقیقا روبروی پیانو شما قرار گیرد و نباید به صورت متمایل به چپ یا راست قرار داده شود. پیانیست برای نشستن باید وسط صندلی را انتخاب کند تا دسترسی مناسبی به آپشن‌‎ها، پدال‌ها و کلاویه‌های پیانو خود داشته باشد.

نحوه قرارگیری دست‌ها بر روی پیانو: فرض کنید یک توپ کوچک در هر دو دست شماست و دست هایتان را به همین حالت روی پیانو قرار دهید. آرنج و ساعد شما نیز نباید به بدنتان چسبیده باشد و همواره باید مقداری فاصله داشته باشد. مچ دست نیز باید در راستای انگشتان شما قرار گیرد و موقع نواختن انگشتان نباید بشکنند زیرا ممکن است در دراز مدت به دست شما آسیب برساند، همچنین یکی دیگر از نکات مهم این است که در هنگام نواختن همواره صاف بشینید.

تئوری موسیقی

الفبای موسیقی: همانطور که در سال اول ابتدایی اولین چیزی که به ما آموزش داده شد، الفبا بوده است، حال برای یادگیری موسیقی نیز نیاز به یادگیری الفبای موسیقی یا همان نت خواهیم داشت. اسامی الفبای موسیقی به ترتیب دو ( Do )، ر ( re )، می ( mi )، فا ( fa )، سل ( Sol )، لا ( la ) و سی ( si ) می‌باشد، همچنین دانستن الفبای موسیقی به صورت برعکس نیز از جمله موارد مهم است.

هنگام نوشتن الفبای فارسی از دفتر یک خط، برای زبان انگلیسی از دفتر دو خط و برای الفبای موسیقی از دفتر پنج خط یا دفتر نت استفاده می‌کنیم. دقت داشته باشید که دفتر نت به صورت پنج خط، پنج خط جدا شده و به هر کدام از آن پنج خط ها خطوط حامل گفته می‌شود. خطوط حامل یعنی خط‌های حمل کننده نت‌ها، در واقع نت‌های موسیقی می‌توانند روی این خط‌ها، بینشان یا حتی بالاتر و پایین‌تر از آن خط‌ها نوشته شوند.

کشش‌ها

همان‌طور که در ویدیو آموزش پیانو می‌بینید تفاوت کشش هر نت بر اساس مدت زمان و فشار متفاوت خواهد بود. در جلسه اول شما با ۴ نوع از کشش‌ها آشنا خواهید شد.

اولین کشش، کشش گرد است. هنگام اندازه گیری کشش از واحدی بنام ضرب استفاده می‌شود، به عنوان مثال برای کشش گرد ۴ ضرب در نظر می‌گیریم و بعد از تمام شدن ۴ ضرب دست را از روی ساز بردارید. دومین کشش، کشش سفید است. این کشش نصف کشش گرد می‌باشد، یعنی دارای دو ضرب است.

کشش بعدی، کشش سیاه است که این کشش نیز نصف سفید است یعنی تنها دارای یک ضرب می‌باشد. و چهارمین کشش، چنگ می‌باشد که این کشش نیز دقیقا نصف کشش سیاه است ( در ویدیو آموزش پیانو همه این موارد کاملا مشخص می‌باشند ).

زیر و بم بودن صدا :  نت‌های زیر یا بالا و نت‌های بم یا پایین در ویدیو آموزشی کاملا مشخص شده‌اند.

کلیدها

زمانی‌که می‌خواهیم نت‌ها را بر روی خطوط حامل بنویسیم، یه یک مبنا نیاز خواهیم داشت. در موسیقی به طور کل ۷ کلید وجود دارد که در پیانو با ۲ کلید سروکار خواهیم داشت، این دو کلید سل و فا می‌باشند. به عنوان مثال نت سل در کلید سل روی خط دوم نوشته می‌شود اما در کلید فا جای آن نت ممکن است متفاوت باشد.

در جلسات آینده جای هر نت بر روی هر کدام از این کلیدها را باهم بررسی می‌کنیم. حال شاید این سوال به وجود آید که چرا در پیانو دو کلید داریم؟ در جواب این سوال باید گفت پیانو دارای گستره ی صدایی بالایی بوده و دارای ۸۸ کلاویه است. نوشتن این ۸۸ نت بر روی یک کلید فرآیند خواندن و یادگیری آن را بسیار سخت می‌کند بنابراین برای نوشتن این نت‌ها از کلید دوم هم کمک می‌گیریم. 

نت‌هایی که در گستره‌ی صدایی زیر یا بالا قرار دارند را در کلید سل نوشته و نت‌هایی که در گستره ی صدایی بم یا پایین قرار دارند را در کلید فا می‌نویسیم.




 

  • سمیرا رجبی