فروش پروفیل ، میلگرد و آهن

مجموعه بازرگانی هراتی در زمینه فروش آهن آلات با دارا بودن تخصص در زمینه قوطی و پروفیل لوله .ستونی .ورق و کلیه آهن آلات صنعتی و ساختمانی کار خود را از سال ۱۳۸۳ شروع نمود.

فروش پروفیل ، میلگرد و آهن

مجموعه بازرگانی هراتی در زمینه فروش آهن آلات با دارا بودن تخصص در زمینه قوطی و پروفیل لوله .ستونی .ورق و کلیه آهن آلات صنعتی و ساختمانی کار خود را از سال ۱۳۸۳ شروع نمود.

مجموعه بازرگانی هراتی در زمینه فروش آهن آلات با دارا بودن تخصص در زمینه قوطی و پروفیل لوله .ستونی .ورق و کلیه آهن آلات صنعتی و ساختمانی کار خود را از سال ۱۳۸۳ شروع نمود.

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آیا قیمت دلار و قیمت آهن با یکدیگر ارتباط دارند؟

در رابطه با تاثیر قیمت دلار بر روی قیمت آهن ( قیمت میلگرد ، پروفیل ، تیرآهن ، ورق ، نبشی ، ناودانی و ... ) باید بگوییم که دو نرخ دلار آزاد و دلار نیمایی بر روی قیمت محصولات فولادی در بازار آزاد و در بازار بورس کالا تاثیرگذار است و تا به امروزه همواره دلار نیمایی از جمله دلار آزاد محسوب می شود. در بازار آزاد قیمت محصولات فولادی به صورت مستقیم با قیمت دلار در ارتباط بوده و به نوعی می توان گفت که قیمت آن بر اساس قیمت دلار محاسبه می شود. از جمله سه عامل تاثیر دلار بر روی قیمت محصولات فولادی می توان به تاثیر دلار بر روی قیمت نفت و انرژی، تاثیر دلار در تعادل عرضه داخلی و خارجی هر کشور و هزینه حمل تریلی در ایران اشاره کرد.

آیا قیمت های جهانی بر قیمت های داخلی فولاد تاثیرگذار است؟

با توجه به این که بیان می شود که قیمت ارز بر روی قیمت محصولات فولادی تاثیر زیادی ندارد ولی باید بدانید که در ماه های پیش قیمت آهن ثابت کرده که این قیمت ها به صورت مستقیم با قیمت ارز در ارتباط است زیرا مواد اولیه آهن آلات به نرخ ارز محاسبه شده و هر چه میزان قیمت آن افزایش یابد، قیمت محصولات فولادی نیز با افزایش قیمت مواجه می شود. به طور کلی می توان گفت که نرخ ارز در 2 سال اخیر به حدی نوسان داشت که مواردی نظیر تغییر قیمت جهانی و یا تغییر تقاضا تاثیر ناچیزی داشتند. در نتیجه باید عنوان کنیم که قیمت ارز تاثیر مستقیمی بر روی قیمت آهن دارد.

مهم ترین فاکتور تعیین قیمت محصولات فولادی چیست؟

فاکتورهای مختلفی وجود دارد که بر روی قیمت محصولات فولادی تاثیرگذار است که از جمله این موارد می توان به روند دلار در سال 99، میزان تولد، بودجه اختصاص یافته به بخش عمرانی در سال 99 و ... اشاره کرد. البته دو فاکتور سیاست های بورس کالا و مصوبات وزارت صمت بر روی قیمت بورس آهن آلات تاثیرگذار است. مصوبات و تصمیمات وزارت در رابطه با فرمول تعیین هزینه پایه ای محصولات فولادی تولید شده و همینطور چگونگی عرضه کالای فولادی در بورس کالا تاثیر چشمگیری در قیمت این محصولات در بازار بورس و به دنبال آن در بازار آزاد خواهد داشت. علاوه بر ان مصوبات صمت در رابطه با چگونگی و صادرات هر کشور و ملزومات مبنی بر عرضه هر بخش در بورس کالا و در مدتی کوتاه حتی قادرند روند بازار را دچار تغییر کنند. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، عرضه محصولات فولادی در بورس کالا نیز تاثیر شگفت انگیزی بر روی قیمت این محصولات داشته است.

آیا قیمت آهن کاهش می یابد؟

در بازار قیمت فولاد به خصوص قیمت میلگرد به دلیل تدابیر کنترلی دولت پیش بینی می شود که با کاهش قیمت آهن مواجه خواهیم بود ولی به احتمال زیادی این کاهش قیمت چشمگیر نبوده و تاثیر چندانی بر روی قیمت ها ندارد. ولی به طور کلی همان طور که می دانید قیمت آهن با توجه به نوسانات ارز قیمت آهن نیز قابل پیش بینی نمی باشد. به گزارش شرکت ذوب آهن اصفهان توافق بر این شده که صادرات محصولات فولادی در سال جاری 30 الی 40 درصد افزایش یابد و همین عامل بر روی قیمت آهن آلات تاثیر بسزایی خواهد داشت. ولی این حجم از صادرات نیازمند افزایش تولید محصولات فولادی می باشد و از این رو شرکت ذوب آهن اصفهان باید به صورت شبانه روزی فعالیت کند تا بتواند نیاز مصرف کنندگان را تامین کند.

 

روند قیمت آهن در نیمه دوم سال 99

تعیین قیمت آهن برای کارشناسان همواره با چالش های بسیاری مواجه است به همین دلیل سرمایه گذاری در بورس آهن آلات نوعی ریسک محسوب می شود. در نیمه دوم سال 99 عوامل مختلفی از جمله سیاست کشورهای دیگر، تغییرات مدیریتی و سایر عوامل بر روی قیمت آهن آلات تاثیر می گذارد. به همین دلیل برنامه سرمایه گذاری در بورس آهن آلات نامعلوم بوده و روشن و واضح نیست. همچنین در نیمه دوم سال 99 به دلیل تغییر سیاست در آمریکا با ابهاماتی در رابطه با قیمت دلار مواجه هستیم و پیش بینی دقیق قیمت آهن آلات در نیم سال دو کار آسانی به نظر نمی رسد. آن چه مشهود است تنگ تر شدن شرایط اقتصادی نه تنها در ایران، بلکه در تمامی کشورها به دلیل عواملی همچون جنگ و خصوصا بیماری کرونا می باشد.

 

پیش بینی قیمت آهن

پیش بینی قیمت آهن برای افرادی که کسب و کارهای آن ها با تولید آهن در ارتباط است، تقاضای بسیار زیادی دارد. به دلیل نوسانات قیمت پیش بینی دقیق و درست قیمت آهن آلات به پارامترهای زیادی بستگی داشته و برای این که بتوان قیمت این آهن آلات را پیش بینی کرد باید تخصص بالایی در زمینه اقتصاد و وضعیت صادرات و واردات داشته باشید. برای پیش بینی قیمت دقیق محصولات فولادی باید هر کدام به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

  • سمیرا رجبی