فروش پروفیل ، میلگرد و آهن

مجموعه بازرگانی هراتی در زمینه فروش آهن آلات با دارا بودن تخصص در زمینه قوطی و پروفیل لوله .ستونی .ورق و کلیه آهن آلات صنعتی و ساختمانی کار خود را از سال ۱۳۸۳ شروع نمود.

فروش پروفیل ، میلگرد و آهن

مجموعه بازرگانی هراتی در زمینه فروش آهن آلات با دارا بودن تخصص در زمینه قوطی و پروفیل لوله .ستونی .ورق و کلیه آهن آلات صنعتی و ساختمانی کار خود را از سال ۱۳۸۳ شروع نمود.

مجموعه بازرگانی هراتی در زمینه فروش آهن آلات با دارا بودن تخصص در زمینه قوطی و پروفیل لوله .ستونی .ورق و کلیه آهن آلات صنعتی و ساختمانی کار خود را از سال ۱۳۸۳ شروع نمود.

  • ۰
  • ۰

تجهیزات بریدن میلگرد ( ادامه مقاله قبلی)

تجهیزات بریدن میلگرد :

قیچی اهرم دار برای برش میلگرد

تجهیزات بریدن میلگرد :امروزه برای برش آرماتور ها ، تجهیزات جدیدتر و قویتری با امکانات بیشتر در دسترس است ، از جمله اینکه برای برش آرماتور هایی با قطر تا ۲۴ میلیمتر می توان از دستگاه های برش کم وزن و قابل حمل که همانند سیستم برش پنوماتیک توسط کاربر حمل می شود استفاده کرد .

این سیستم ها به صورت الکترومکانیکال و هیدرولیکی کار می کنند .

برخی از این تجهیزات همزمان امکان خم و برش را با هم در اختیار می گذارند .

ابزار خم و برش آرماتور تا قطر ۲۵ میلیمتر

تجهیزات بریدن میلگرد : برای برش میلگرد هایی با قطر بالاتر از ۲۴ میلیمتر باید از ماشین آلات خاص این کار استفاده کرد ، چرا که امکان برش آن ها به وسیله نیروی انسانی میسر نیست .

این نوع تجهیزات امروزه انواع مختلفی دارند و استفاده از آن ها در پروژه های بزرگ که دارای کارگاه هایی هستند و یا کارخانجات تولید محصولات بتنی نه فقط برای قطر های بالاتر بلکه برای ( Bar Shop ) متمرکز برش و خم آرماتور قطر های پایین تر نیز توجیه اقتصادی دارد ، چرا که این ماشین ها امکان برش چندین میلگرد در کنار هم را دارند و سرعت و دقت بالاتری در مقایسه با نیروی انسانی داشته و هزینه کمتر و ایمنی بیشتری را تامین می کنند .

توان مصرفی این ماشین ها عمدتا انرژی الکتریکی می باشد ، ولی برخی از آن ها امکان کار کردن با سوخت های فسیلی را نیز دارند که این خصوصیت بیتر در نوع قابل حمل دیده می شود .

توان مصرفی این ماشین ها بسته به قدرت برش آن ها می تواند تا ۶ کیلووات باشد .

این نکته قابل ذکر است که این سیستم ها دارای ظرفیت های مختلفی هستند و سقف توان برش آن ها عمدتا از میلگرد با قطر ۲۵ تا ۳۵ میلیمتر متغیر است .

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید .

اخیرا با مطرح شدن مفاهیم جدید ایمنی در کار ، این ماشین ها به گونه ای طراحی می شوند که محل تیغه برش در هنگام برش در یک حفاظ قرار می گیرد و تا این محفظه بسته نشود عمل برش انجام نخواهد شد .

این ماشین ها را می توان به صورت ثابت و یا متحرک و نیز به صورت نیمه اتوماتیک و یا کاملا اتوماتیک تهیه کرد .

دستگاه برش قابل حمل با ظرفیت برش با قطر ۲۵ تا ۳۰ میلیمتر

تجهیزات بریدن میلگرد : برای سهولت کار همانگونه که قبل ذکر شد ممکن است که قسمت برش در کنار دستگاه خم آرماتور تعبیه شود .

نحوه کنترل ماشین های برش می تواند به صورت شاسی دستی و یا با تعبیه پدالی در پایین انجام شد .

بعضی از این ماشین ها به صورت هیدرولیکی کار می کنند .

به این ترتیب که تیغه متحرک با فشار جک هیدرولیکی نصب شده در دستگاه ، میلگرد ها را در تماس با تیغه ثابت پایین برش می دهد .

دستگاه برش هیدرولیکی با تیغه ۱۲ اینچی

گیوتن برقی با ظرفیت برش تا قطر ۴۰ میلیمتر

تجهیزات بریدن میلگرد : سیستم هایی که تا این قسمت معرفی شدند ، همه به صورت نیمه خودکار هستند .

با این مفهوم که اپراتور باید آرماتور را در محل تیغه تنظیم کند و سپس دستگاه آن را برش دهد .

واضح است که علامت زدن طول های مورد نظر روی میلگرد توسط اپراتور انجام می شود و امکان خطا به این ترتیب افزوده شده و در عین حال سرعت کار نیز پایین خواهد آمد .

از این رو در کار های بزرگ و یا کارخانجات پیش ساخته سازی ، تمامی عملیات فوق به صورت تمام خودکار می تواند انجام شود .

در این سیستم بسته به اینکه تغذیه از آرماتور های شاخه ای باشد میزی در دستگاه وجود دارد که به همراه یک سری غلتک میلگرد را حرکت می دهند .

کنترل این سیستم های معمولی به وسیله تجهیزات رایانه ای تعبیه شده در آن ها صورت می گیرد .

خط تولید آرماتور ها با اشکال و طول های مورد نظر به صورت تمام اتوماتیک .

در حقیقت این نوع ماشین الات آرماتور ها را صاف کرده ، برش می دهند و سپس به شکل مطلوب خم می کنند .

برای اینکار ممکن است کارخانجات صنعتی در نظر گرفته شود که با گرفتن اطلاعات از پروژه ها ، با استفاده از ماشین آلات فوق ، آرماتور ها را به صورت آماده تحویل ان ها بدهند که البته در این سیستم مشکل حمل می تواند وجود داشته باشد .

در مقابل از مزایای این نوع کار می توان به کاهش در نیروی انسانی  مورد نیاز و نیز کاهش زمان و هزینه ساخت و همزمان افزایش کیفیت اشاره کرد .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی